כוחה של רשת חברתית: מעל 5 אפשרויות להכניס כסף באינטרנט

כוחה של רשת חברתית – בימינו לא רק מארק צוקרברג יכול להקים רשת חברתית. מאז שהוקמה פייסבוק צצו להן רשתות חברתיות רבות, חלקן מקובלות יותר וחלקן פחות, אך לכולן יש דבר משותף אחד – קהילה. 

האדם החברתי אוהב להתאגד בקהילות. אנו לומדים על חייהן של הקהילות היהודיות בתפוצות בשיעורי היסטוריה או על שבטים קדומים שהממצאים שלהם שמורים עד היום במוזיאונים, ולכן קידום ברשתות החברתיות הינו חשוב מאוד, במיוחד היום. 

גם רשת האינטרנט היא מעין קהילה, אך במקום לצאת מהבית, הכול מתנהל במרחב הוובי.

מאפייני הרשת החברתית

בניית רשתות חברתיות מושתתת על עקרונות המשתמשים. אמנם היא מספקת במה להמונים וכל אחד יכול להביע את דעתו, אך גם לרשת המשותפת לכולם יש עקרונות ברורים:

  • סוג הקשר – בין המשתמשים ברשת החברתית ישנן דרגות קרבה שונות. המשתמשים יכולים להיות קרובי משפחה, בני זוג, חברים טובי מהצבא, מכרים רחוקים שנפגשו במקרה בכנס או שני אנשים זרים שלא נפגשו מעולם, אלא התחברו דרך חברים משותפים ברשת החברתית.
  • הידע שמספקים המשתמשים אחד לשני – ברשתות חברתיות קיימת אפשרות לשמור על פרטיות ועל תנאי האבטחה. ישנם אנשים שאוהבים לשתף כל רגע בחייהם. כך שהם אינם מגבילים את עצמם מבחינת האבטחה ומשתפים כל פוסט שנראה להם מעניין. אחרים נוהגים בזהירות יתרה. הם יעדיפו להסתיר את המידע עליהם ולשתף רק במצב של "אין ברירה" מבחינתם.
  • קשרים – ברשת החברתית יש שני סוגי קשרים: קשרים הדדיים וקשרים חד צדדיים. התמורה לא תמיד זהה מבחינת שני הצדדים, שכן ישנם אנשים המחפשים תמיכה רגשית ונפשית ואחרים מחפשים ליצור קשרים עסקיים.
  • תזמון – מספר הגולשים משתנה מעת לעת ותלוי בשעת היום. כאשר מפרסמים פוסט עסקי, חשוב לקבוע תזמון מתאים, שכן הפוסטים ברשת החברתית מועלים בכל עת, כך שפוסט ויראלי וחשוב עלול פשוט ללכת לאיבוד.
  • דמיון חברתי זהה – קבוצות ברשת החברתית מבטאות אינטרסים משותפים של חברי הקבוצה. לדוגמה, קבוצות המיועדות לצוללנים, מחפשי עבודה, מחפשי דירת מגורים, אימהות חד הוריות ועוד.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

ללמוד מהרשתות החברתיות הקיימות

בניית רשתות חברתיות מושתתת על ניסיונן של הרשתות הקיימות. כאשר אתם מעוניינים ליצור רשת חברתית משלכם, כדאי לבחון את המאפיינים של הרשתות שכבשו את העולם, ואין הכוונה רק לפייסבוק. 

אנו בחברת Talooz, אומרים שהרשת החברתית טוויטר, למשל, מסייעת למשתמשים להעביר מסרים קצרים וממוקדים יותר, או במילים אחרות: "ציוצים". דוגמה נוספת היא לינקדאין, הרשת המיועדת לבעלי עסקים.

המשתמשים הרשומים בה פותחים פרופילים עסקיים כדי למצוא עבודה או לפתח קשרים שיסייעו להם להרחיב את העסק שלהם. וכמובן, אי אפשר שלא להזכיר את יוטיוב. אנחנו משתמשים ביוטיוב פעמים רבות כל כך כדי לצפות בסרטונים, עד כי אנו שוכחים שמדובר למעשה ברשת חברתית לכל דבר ועניין. יוטיוב מאפשרת להעלות סרטונים ולשתף אותן, הן באתרי האינטרנט והן ברשתות חברתיות אחרות.

לסיכום, כאשר אתם מתכננים את הרשת החברתית שלכם, כדאי לבחון את מאפייני הרשתות החברתיות האחרות ולבחור את התכונות המתאימות ביותר.

סרטון בנושא כוחה של רשת חברתית 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אנחנו כאן בשבילך
דילוג לתוכן